in de wildernis... - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu in de wildernis... - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu

in de wildernis...

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

11 Mei 2006 | Verenigde Staten, Estes Park

Gem Lake: een prachtig meertje omsingeld door rotsen. Een klein strandje waar allerlei vage eekhoorntjes rondspringen. Gisteren ben ik daar naar toe gewandeld met een oudere man, Jim. Hij is een ervaren bergbeklimmer (zegt hij, het leek er niet op!) die graag over zichzelf opschept en mij iets te vaak verteld hoe leuk ik er uit zie. De wandeling was erg mooi. De verhalen die ik moest aanhoren waren dus minder maar goed ook weer een ervaring erbij. Ik heb nog geen foto's op de computer kunnen zetten dus dat komt snel! Ik had een leuke dag en toen ik terug kwam op de office kon ik weer verder met een klus waarmee ik bezig was voor Marsha en Ken: Het stickeren van enveloppen.. Er moesten meer dan 4000 enveloppen een adres opgeplakt krijgen en in totaal heb ik er waarschijnlijk meer dan 2500 gedaan!

Gisteravond heb ik iets spectaculairs meegemaakt. Marsha was in de keuken eten aan het koken en Ken en ik waren aan het kletsen. De telefoon ging dus hij nam op. Het was de buurvrouw, Donna, een gezellig negerin die juf is op een school. Ze belde om te vertellen dat er een beer in onze achtertuin was! Ken en ik gingen snel buiten kijken (nouja, we keken vanuit de deuropening voor de zekerheid) en jahoor, daar liep hij! Een enorme zwarte beer! Ongelofelijk hoe snel zo'n beest loopt.. Of waggelt, hij had een dikke kont. Binnen 2 seconden was hij verdwenen, maar toch.. Ik heb hem gezien! Een beer in het wild! Nee, ik heb geen foto kunnen maken, ik had mijn camera niet eens gepakt omdat ik snel wilde zijn. Maar goed ook anders had ik dat beest niet gezien!

Er wonen best veel beren hier maar je ziet ze zelden. Ik hoopte dat ik er een zou zien maar er werd me verteld dat ik er vanuit kon gaan dat ik er geen zou zien. Sommige mensen wonen hier jaren voordat ze eindelijk een beer zien. Dus ik heb erg geluk gehad. Later die avond kon je hem, als je naar buiten liep, horen rondwandelen en hij heeft geprobeerd om een afval container te slopen, je kon hard gebonk horen. Een beetje een griezelig idee dat er een beer rondom je huis rondloopt, die beesten kunnen makkelijk over het hek heen klimmen en door ramen een huis binnen gaan. Maar alle ramen waren gelukkig dicht.

En vandaag heb ik ook een leuke dag. Er lag vanochtend zowaar 3 cm sneeuw en het was -6 buiten. Inmiddels is het weer een beetje opgewarmd. Ik ben met een vriendin van Marsha, Nancy, naar een thee fabriek geweest, de enige fabriek van het merk 'celestial seasonings' voor een rondleiding. Dat was best interessant en ik heb thee pakjes thee van haar gekregen: zwarte thee en.. witte thee.. Geen idee wat dat is, ik ben benieuwd! En daarna zijn we gaan lunchen bij een chinees restaurant. Dat was erg lekker. Ik had 'lemon chicken.' Ik ga beslist niet afvallen hier, ik krijg zoveel te eten! Het was erg gezellig, het was een leuke mevrouw.

Ohja, mensen hier eten pannenkoeken. Ik heb laatst pannenkoeken gebakken voor ontbijt voor Marsha, Ken en mij. En de duck race werd georganiseerd door de Rotary Club en het geld ($20 per eend, 5410 eendjes verkocht) gaat naar goede doelen.

Veel groetjes aan iedereen en bedankt voor al jullie reacties dat vind ik erg gezellig!

Steffie

Mijn foto ruimte op deze site is op maar ik heb foto's op een andere site staan:

http://www.putfile.com/steffievandenakker

  • 10 Mei 2006 - 23:35

    Mies:

    leuke verhalen vooral als iedereen al in bed ligt en ik noglang geen alaap heb.liefs mies


  • 11 Mei 2006 - 07:17

    Manon:

    Hoi Steffie, Van Nora kreeg ik deze site toegestuurd. Je nog geen fijne tijd gewenst. Bij deze dus!!Ik ga het regelmatig lezen. Erg leuk.
    Een beer gezien...geweldig!
    Dag Manon.

  • 11 Mei 2006 - 09:17

    Raven:

    Hey steffie!
    Zo te horen heb je het nog steeds naar je zin :D maar 4000 enveloppen bestikkeren... leuk hoor :D Ook cool dat je een beer heb gezien! Nouja, ik heb nu een tussen uur en ik ga zo weer naar school..

    Doei!
    raven

  • 11 Mei 2006 - 09:19

    Raven:

    Trouwens ook leuke foto's op die putfile.com site! :)

  • 11 Mei 2006 - 09:27

    Mark:

    hee lieve steffie.
    ik heb je verhaal weer erg leuk gevonden. en ik heb je foto's gezien erg leuk allemaal vooral die eekhoorn op je schoot vond ik erg schattig. je hebt het erg fijn daar. en dat doet me goed om te horen. oja pas op voor de beren! laat je maar niet op eten lekker ding! :)

    heel veel liefs.
    mark

  • 11 Mei 2006 - 12:38

    Nora:

    leuk hoor Steffie al die foto's op putfile. Eén van mijn favotieten is die van jou met die grote eend. Zat daar iemand in? Tot de volgende keer. Liefs, Nora

  • 11 Mei 2006 - 16:07

    Luc:

    Ben het met Moer eens, die foto met de grote eend is hylarisch!!! Je lijkt wel eens echte Amerikaan!! Zo'n hugger.... Krijg je ook al zo'n lekker vet accent??
    Pas een beetje op met dat eten joh ;) Ze eten dus niet alleen maar hamburgers...
    Hier geen sneeuw dus, ik vind de foto's trouwens prachtig, en je hebt al veel gezien he!!
    CU

  • 15 Mei 2006 - 23:56

    Guus:

    smeuige fotos op putfile.com. Trots vervult mijn hart.
    Till next time, stay cool!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Op 1 mei vloog ik van Amsterdam naar London en van daar naar Denver, Colorado, in de USA. Ik blijf in Glen Haven tot de 17e, van de 17e tot de 21e ga ik met Marsha naar een grote alpaca show in Kentucky, en dan ga ik terug naar Colorado om op een alpaca farm te werken tot ongeveer 1 juni. Vervolgens zal ik met de bus naar New York reizen. Daar zal ik 2 weken op een alpaca farm werken en 17 juni vliegt Mark naar New York toe. Samen zullen we dan nog veel leuke dingen gaan doen. Op 1 juli vliegen we samen terug naar huis.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 20359

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: