50 uur in de bus - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu 50 uur in de bus - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu

50 uur in de bus

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

05 Juni 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik heb echt heel wat te vertellen! Ik heb net Luc en Nora een email gestuurd en die mail is ongeveer 30kb.. Nou is een gewone email ongeveer 3 of 4 kb. Ik was zelf verbaasd hoeveel ik te schrijven had! En ik had stukken meer kunnen schrijven als ik elk detail onthouden had. Vandaag of morgen ga ik eens proberen om wat in mijn dagboek te schrijven zodat ik beter kan nadenken en wat van de details kan terugvinden in mijn hoofd!

Ik zal een poging doen om te beginnen. Maar ik begin graag met de geboorte van de alpaca afgelopen woensdag. Dat was iets waarop ik heel lang gewacht heb! Het was 9 uur 's avonds en Denise en ik waren net terug van een vergadering en een school feest van Kaitlin. We gingen snel nog even de stal in om te kijken of er misschien babies waren, want 4 vrouwtjes waren erg laat met hun baby. En jawel, we vonden Gypsy, een wit ervaren vrouwtje, maar de baby was alleen met koppie en pootjes eruit. Snel Ron gebeld, die was nog met Kaitlin op het feest. Ondertussen bleek dat Gypsy helemaal niet meer aan het persen was om die baby naar buiten te krijgen. Dus hield ik de moeder vast en Denise ging naar binnen bij het vrouwtje om te kijken wat het probleem was. Een pootje zat klem en Denise kon het niet naar buiten krijgen. Dierenarts gebeld, ik zat naast het hoofdje van de cria te luisteren naar de gorgelende geluiden. Wist ik dat babies die geboren worden altijd dat soort geluiden maken!
Ron kwam snel en het lukte hem wel om de poot naar buiten te krijgen. Vervolgens gebeurde er nog niets. De schouders waren te breed voor de moeder alpaca! Het zag er erg pijnlijk uit toen Ron eindelijk het kleine pacaatje naar buiten trok. Het was een wit mannetje en de dierenarts die toen vrij snel arriveerde vertelde ons dat de longen en het hart allebei goed waren. Dus wij blij. We hielpen het lopen en zagen daarna hoe het probeerde te drinken en dan omviel, van vermoeidheid ook denk ik, en het wist niet zo goed wat het aanmoest met zijn lange pootjes! De volgende ochtend zag hij er heel wollig en mooi uit en ik ben zo blij dat het goed met hem gaat!

En dan nu de busreis.. Ohjee! Lang verhaal! Ron bracht me naar de bus. We waren keurig een uur van te voren daar, maar de bus was bijna een uur te laat. Niet zo fijn dus.Ik wilde mijn aansluiting in Denver naar St Louis natuurlijk niet missen. Ik heb een hekel aan afscheid nemen, maar dat moest nu heel snel gebeuren. En toen zat ik ineens in een overvolle bus naar Denver!

In Denver volgde ik een man die ook naar St Louis moest. Net op tijd haalden we de bus, die ook erg vol was. De ongeveer 18-19 jarige jongen op de stoel voor me hielp me met mijn tas in het rek plaatsen, hetgeen ik fijn vond, maar vervolgens vertelde hij me dat hij wel met me wilde rondreizen. Hij zou alles voor me betalen, etc. Met zijn vriend sprak hij over zijn werknemers. Een jongen die dichtbij hem zat gaf hij zijn telefoonnummer. Als hij een baantje wilde dat goed verdiende en waarin hij veel kon reizen moest hij hem maar bellen. Ik vond dit alles erg griezelig en wilde niks met hem te maken hebben! En de man waar ik naast zat maakte de hele nacht gorgelende geluiden en praatte met zichzelf.. Zoals Luc zou zeggen: MAAK ME GEK!

Kansas heb ik niks van gezien. Het was donker. Maar volgens iedereen was dat maar goed ook. Mijn iPod was mijn redding, door mijn muziek heb ik een klein beetje kunnen slapen. Maar ja, als je een paar keer uit de bus moet midden in de nacht word je vanzelf erg wakker! De volgende ochtend overal vertragingen op de bus stations. Ik belande naast een oudere mevrouw waarmee ik heb zitten babbelen in de bus. De bus van St Louis naar New York was vol dus moest ik op een volgende wachten. Niet bepaald ideaal. Maar de bus kwam en ik zat naast een jongen Patrick waarmee ik veel gekletst heb. In Indianapolis nam ik de Express bus naar NY in plaats van de bus die ik had moeten nemen. Deze bus was veel sneller! Na een uur of 7 in die bus zag ik de skyline van New York. Wow! In een woord: gigantisch! Net zoals het busstation. Wat een doolhof. Omdat ik veel eerder daar was nam ik ook een eerdere bus naar Pine Hill. In Kingston kwam Freddi me ophalen, dit dankzij Luc die met haar gebeld had. Dat was wel een beetje raar, iemand ontmoeten die je al 3 jaar schrijft maar nooit gezien hebt! Ze is erg aardig en haar man, Goline, ook.

Nooit geweten dat er in de buurt van New York zoveel mooie natuur is! En.. Beren! Gisteravond tijdens het eten keek ik door een raam naar buiten en daar stond een beer me aan te staren. Dat was niet alleen voor mij een verrassing trouwens! "Je hebt die beer meegenomen uit de Rockies" zei Freddi helemaal verbaasd!

Vandaag heb ik de alpaca's bekeken. Het zijn er maar 9 maar ze zijn heel mooi. En het is zo groen hier! Ik zal snel wat foto's maken en proberen ze online te zetten. Internet is erg sloom hier!

Ik ga er nu mee stoppen want ik heb genoeg geschreven voor vandaag. Minder geschreven over die hele reis dan ik had verwacht maar Luc en Nora hebben een uitgebreide mail dus vraag hun gerust voor een kopie! Ik ga een uitgebreider verhaal opschrijven maar ik weet niet of ik dat online ga zetten. Daar horen jullie nog wel over. En iedereen die meer wil weten mag me gerust mailen, ik vind dat zo gezellig, al die reacties en mailtjes, maar ik kreeg er in het begin veel meer! :-(

heel veel groetjes en ik schrijf snel een nieuw bericht!

Steffie

  • 05 Juni 2006 - 21:09

    Mark:

    hee lieve fijne steffie
    fijn om weer een nieuw verhaal van jou te kunnen lezen. ik vind het super leuk voor je dat je een geboorte van een cria zo van zo kortbij hebt mogen meemaken. echt super. ik ben erg blij dat je bent aangekomen. bij freddie. naar zo'n spannende bus reis. ik kijk erg uit naar je volgende avonturen. en nog 11 dagen en dan kom ik naar je toe en dan gaan we het super leuk hebben. ik verheug me erg op jou.

    heel veel liefs en kusjes
    van je olijf

  • 05 Juni 2006 - 22:19

    Mies:

    hai Steffie, ben ik even blij dat je heelhuids aangekomen bent. wat een vreselijke reis. je hebt zeket wel zin om dat nog eens te doen?maar het fijnste is wel dat je geen problemen gehad hebt. ik zat er toch wel over in hoor.
    ja. het was mij ook al opgevallen dat er minder reacties kwamen en dat terwijl je iedereen zo goe d op de hoogte houdt'!
    meissie tot schrijvens liefs Mies.

  • 05 Juni 2006 - 22:36

    Nora:

    Wat een verhalen, je denkt nu, dit was eens maar nooit weer maar je hebt het toch maar mooi gedaan! Bovendien, het is natuurlijk ook wel erg heftig om zo lang, meer dan twee etmalen, in zo'n bus te hobbelen. De volgende keer doe je het gewoon in etappes!
    Heb je al eens een mail aan Eva gestuurd? Die is nu een kamer aan't zoeken in Utrecht.
    Vanmidag Lothar gehoord en die zou je site ook weer bezoeken. Fijn om contact met m'n broers te hebben, dat snap je en daarover meer in een echte mail.
    Heel veel liefs en doe maar hugs aan Freddie en Go.Veel kussen van je Moer

  • 05 Juni 2006 - 22:46

    Nora:

    Hee iedereen die dit leest: schrijven aan dat schatje!!!

  • 05 Juni 2006 - 23:41

    Rodigues Chocolatos:

    Goed gedaan Snuffie! Take Care. Yours sincerely, cherio.

  • 06 Juni 2006 - 11:33

    Tetje & Bernd & Wybren:

    Hallo daar, wat een reis heb je achter de rug! Leuk dat je nog net de geboorte kon meemaken van een alpacaatje. Gelukkig veilig aangekomen en nu genieten van je volgende avonturen. liefs en groetjes van ons uit Zwolle

  • 06 Juni 2006 - 15:20

    Raven:

    Wat een verhaal, echt grappig om te lezen! :D Ik zou zelf helemaal gek worden in zo'n bus, zeker als een of andere vieze ouwe vent ranzige geluiden zou zitten te maken.. Wel cool dat je nu al 2 beren hebt gezien :D

    Groet
    Raven

  • 06 Juni 2006 - 18:45

    Een Man Van 1.76m:

    Hey Steffie,

    Zou het soms synoniem zijn aan de naam dat die andere Patrick uit de bus (ook) veel kletst?
    Jeetje wat gaat de tijd snel. Een paar weken geleden ben je op het vliegtuig gezet en inmiddels heb je de nodige alpaca's gezien, een geboorte van een alpaca meegemaakt en zelfs beren in het wild gespot ... wat gaat het toch allemaal snel. Ging die busreis ook maar zo snel hè?

    Ik wilde al eerder schrijven, maar ja je weet hoe het gaat. Iedere keer als je over "sneeuw" begon bonste trouwens mijn hart. Vond dat ik het nu wel mocht schrijven. Expres niet eerder gedaan natuurlijk. Wilde namelijk voorkomen dat je van je moeder een "verbod" kreeg op het woordje sneeuw. :-)

    Veel plezier nog en geniet ervan,

    Patrick

  • 06 Juni 2006 - 20:51

    Luc:

    Hee viezerik, ja zal wel aan je naam liggen....

  • 06 Juni 2006 - 20:51

    Luc:

    Dat was FF tegen Pretpik

  • 06 Juni 2006 - 21:03

    Luc:

    Hey lieve kleine Steffie van me! :) Wat zijn die Amerikanoos gigantisch!!!! Ja, ik heb de foto's op putfie gezien en ik moest zoeken naar jou, wat zijn die mensen groot daar, vooral in omvang natuurlijk. o) Zo te zien ben jij nog ni veel dikker geworden, gefeliciteerd daarmee! Erg knap. :)
    Any way, leuke foto's, Freddie woont erg mooi he!!
    Wat ziet zo'n cria er al meteen mooi uit he, inderdaad erg wollig. /)
    Ik heb iets gehoord over een Steven... is dat die gozer die van die spannende verhalen van je verwacht???? Ben benieuwd wat dat te betekenen heeft! /( Is toch niet niks om speciaal voor jou ff een en weer naar New York te vliegen...
    Trouwens, ff terzijde, de zomer is hier nu eindelijk begonnen, strak blauwe hemel en de temperatuur is lekker, in het wknd tussen de 25 en 30 graden, eindelijk!!!! YEH!
    Hoop dat je al een beetje uitgerust bent en dat je het gezellig hebt met Freddie en GO!
    Weet je trouwens dat er ook een film (hollywood: gaat over las vegas en een stel ranzige dope-types) die GO heet?? Hoop niet dat jouw gastheer vernoemd is naar die film.... ;)
    Ik ga Moer nog FF de foto'slaten zien op putfile!!
    Kusje lieve schat!!!!

  • 06 Juni 2006 - 21:03

    Luc:

    Hey lieve kleine Steffie van me! :) Wat zijn die Amerikanoos gigantisch!!!! Ja, ik heb de foto's op putfie gezien en ik moest zoeken naar jou, wat zijn die mensen groot daar, vooral in omvang natuurlijk. o) Zo te zien ben jij nog ni veel dikker geworden, gefeliciteerd daarmee! Erg knap. :)
    Any way, leuke foto's, Freddie woont erg mooi he!!
    Wat ziet zo'n cria er al meteen mooi uit he, inderdaad erg wollig. /)
    Ik heb iets gehoord over een Steven... is dat die gozer die van die spannende verhalen van je verwacht???? Ben benieuwd wat dat te betekenen heeft! /( Is toch niet niks om speciaal voor jou ff een en weer naar New York te vliegen...
    Trouwens, ff terzijde, de zomer is hier nu eindelijk begonnen, strak blauwe hemel en de temperatuur is lekker, in het wknd tussen de 25 en 30 graden, eindelijk!!!! YEH!
    Hoop dat je al een beetje uitgerust bent en dat je het gezellig hebt met Freddie en GO!
    Weet je trouwens dat er ook een film (hollywood: gaat over las vegas en een stel ranzige dope-types) die GO heet?? Hoop niet dat jouw gastheer vernoemd is naar die film.... ;)
    Ik ga Moer nog FF de foto'slaten zien op putfile!!
    Kusje lieve schat!!!!

  • 06 Juni 2006 - 21:04

    Luc:

    Hey lieve kleine Steffie van me! :) Wat zijn die Amerikanoos gigantisch!!!! Ja, ik heb de foto's op putfie gezien en ik moest zoeken naar jou, wat zijn die mensen groot daar, vooral in omvang natuurlijk. o) Zo te zien ben jij nog ni veel dikker geworden, gefeliciteerd daarmee! Erg knap. :)
    Any way, leuke foto's, Freddie woont erg mooi he!!
    Wat ziet zo'n cria er al meteen mooi uit he, inderdaad erg wollig. /)
    Ik heb iets gehoord over een Steven... is dat die gozer die van die spannende verhalen van je verwacht???? Ben benieuwd wat dat te betekenen heeft! /( Is toch niet niks om speciaal voor jou ff een en weer naar New York te vliegen...
    Trouwens, ff terzijde, de zomer is hier nu eindelijk begonnen, strak blauwe hemel en de temperatuur is lekker, in het wknd tussen de 25 en 30 graden, eindelijk!!!! YEH!
    Hoop dat je al een beetje uitgerust bent en dat je het gezellig hebt met Freddie en GO!
    Weet je trouwens dat er ook een film (hollywood: gaat over las vegas en een stel ranzige dope-types) die GO heet?? Hoop niet dat jouw gastheer vernoemd is naar die film.... ;)
    Ik ga Moer nog FF de foto'slaten zien op putfile!!
    Kusje lieve schat!!!!

  • 06 Juni 2006 - 21:05

    Luc:

    Ja uhh, sorry van die dubbele toestand maar dat internet van de buren (wist ik maar welke dan kon ik er wat van gaan zeggen) is ZO sloom....dacht dat ie niks deeeejjjj..... ;)

  • 06 Juni 2006 - 21:06

    Birgitta:

    Hey dear! Als ik had geweten dat je zo vaak moest overstappen had ik nog iets langer mijn adem ingehouden. Gelukkig dat je net een mooie ervaring achter de rug had, heb je nog even iets om over te mijmeren. Maar dan .... Mijn busreis van Thessaloniki naar Brussel in een soort stadbus (en ik was een paar maatjes groter dan jij...) is er niks bij. Gelukkig dat je je iPod had èn nog steeds hebt. Duidelijk is dat alles jou is toevertrouwd maar ik vind je echt wel heeeeeeeeeeel erg stoer. Ik zit gewoon heerlijk te genieten van je verhalen, iedere keer weer leuk! Veel plezier aan de andere kant van Amerika en doe voorzichtig met de beessies daar hè?!
    Veel liefs & hugs van mij

  • 06 Juni 2006 - 21:18

    Nora:

    Ha m'n lieve meisje, leuk weer, de berichten en de fotoos. De beer kon ik toch wel iets van maken, je weet het ik heb een goede fantasie. Nou, je krijgt nu lekker weer wat meer berichtjes hè? Fijn! Ik ben heel blij dat het hier beter weer is, Koedie zwemt iedere dag vol hartstocht en ik lig af en toe ook bijna in de vijver omdat het zo glibberig is! Gelukkig hebben m'n hondenvriendinnen geen camera's bij zich! Dikke kus, Moer

  • 06 Juni 2006 - 21:24

    Luc:

    Beer...of bier???
    Als dat een beer is zal ik jou binnenkort eens een foto showen zien van de UFO die ik laatst gezien heb!

  • 06 Juni 2006 - 21:56

    Mies:

    nou , de oproep van Nora heeft geholpen he? Heb je tenmimste weer wat te lezen.Ik heb ook een heel spannende reis van Zwolle naar Wijchen meegemaakt. Alles op tijd en geen vertragingen.Hoe is het mogelijk. Ik dacht ook dat de bus in een stuk door zou rijden.Gelukkig wist ik niet dat je ook nog heel wat keren over moest stappen. Ga nu eens naar de fotoos kijken.Ben benieuwd.
    liefs van Mies

  • 08 Juni 2006 - 14:47

    Eva:

    Hooooi steffie!

    Super leuk om al je verhalen te lezen! krijg zelf ook wel zin in zon lange reis...haha. en inderdaad wat een lange busreis, maar wel indrukwekkend en geweldig om mee te maken lijkt me! met mij is trouwens ook alles goed! ik heb ondertussen een kamer gevondne in utrecht! :D dus daar moet je maar snel een keer langskomen!
    oh, en die mensen in die bus, haha, lach je je later vast dood om. een i-pod, altijd handig zon ding...oh, ik ben trouwens net terug van pinkpop, t was echt geweldig! :D ik stond vooraan bij keane, franz ferdinand en red hot chilli peppers!:D:D ik blijf een grote fan van franz...haha en racoon! :D oahh geweldig! heb je die ook al op je ipod staan? anders moet je dat maar snel doen! Nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel plezier daar! tussen de alpac's..:D haha geniet ervan! en ik zie je wel in utrecht hè!;) kus! liefs, eva

  • 27 Juli 2006 - 10:37

    Manon:

    Hoi Steffie,
    Veel met mezelf bezig geweest en nu pas weer op je mail gekeken.
    Wat een verhalen!!!! Meid geweldig hoor. Wat een ervaringen.
    Goed reis terug naar hier.
    Dag Manon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Op 1 mei vloog ik van Amsterdam naar London en van daar naar Denver, Colorado, in de USA. Ik blijf in Glen Haven tot de 17e, van de 17e tot de 21e ga ik met Marsha naar een grote alpaca show in Kentucky, en dan ga ik terug naar Colorado om op een alpaca farm te werken tot ongeveer 1 juni. Vervolgens zal ik met de bus naar New York reizen. Daar zal ik 2 weken op een alpaca farm werken en 17 juni vliegt Mark naar New York toe. Samen zullen we dan nog veel leuke dingen gaan doen. Op 1 juli vliegen we samen terug naar huis.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 20347

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: