Daybreak Criations Alpacas - Reisverslag uit Bellvue, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu Daybreak Criations Alpacas - Reisverslag uit Bellvue, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu

Daybreak Criations Alpacas

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

28 Mei 2006 | Verenigde Staten, Bellvue

Het wordt tijd dat ik weer eens wat van me laat horen dus even een kort berichtje. Ik ben nu op een alpaca farm, Daybreak Criations. Mijn taak hier is om een aantal alpaca's en lama's halter training te geven. ja, ook lama's! Nog nooit eerder had ik een lama aangeraakt, maar zoals ik wel wist lijken lama's behoorlijk veel op alpaca's. Toch heb ik na een paar dagen al heel wat verschillen opgemerkt, en niet alleen in hun uiterlijk! De lama baby's zijn best schattig. Maar ik houd het bij alpaca's want ik vind zo'n volwassen lama griezelig groot!

Dinsdag heeft Marsha me hierheen gebracht. Op de weg hier naartoe hebben we Duits gegeten.. Wat hier Duits is.. Een aardappelsalade en een grote hamburgen met vlees en kaas, gigantisch. En natuurlijk een liter cola erbij. Ik snap niet waarom ze hier overal een hamburger van maken. Ik heb liever gewoon een stuk vlees in plaats van vlees met brood er omheen! De cola wordt steeds gratis bijgevuld, ik snap niet waar ik het allemaal moet laten!

Afscheid nemen van Marsha was niet zo moeilijk omdat we afgesproken hadden dat ik nog een paar dagen terug zou gaan. Toen ze weg was zijn Denise en haar dochter en ik boodschappen gaan doen. Ron was nog altijd in Kentucky omdat de panelen voor de show van hem zijn en hij moest die allemaal inladen. Na het boodschappen doen zijn we uit eten gegaan, Mexicaans deze keer. Ik kan niet vertellen wat het was want ik heb geen idee! Maar het was weer een gigantisch bord vol. Ik was de enige die mijn eten niet op kreeg maar ik ben dan ook de slankste!

Ik hoop elke dag dat ik een alpaca geboren zie worden maar helaas! Ook al zijn er drie vrouwtjes die erg nodig een baby moeten hebben, ze hebben geen zin om hun creatie uit te persen. En dat kan ik ze niet kwalijk nemen!

Morgen pikt Marsha me hier weer op, dan gaan we nog wat mooie dingen in de bergen bekijken. Dinsdag brengt ze me weer terug. En vrijdag ga ik dan met de bus naar New York, spannend vind ik dat!

Zo, ik ga er nu weer even mee kappen. Als ik bij Marsha ben en een normaal toetsenbord heb (ik werk nu vanaf een laptop) schrijf ik vast nog wat meer. De foto's bij dit bericht heeft Marsha vorige week gemaakt op een boerderij 'Stargazer Ranch.' Er staan nog geen nieuwe foto's online op putfile, snel weer!

Liefs,
Steffie

  • 27 Mei 2006 - 23:28

    Mies:

    hai Steffie,
    ook nog haltertraining! Je zit maar goed. nog een paar dagen en dan het grote avontuur.liefs Mies

  • 28 Mei 2006 - 09:14

    Luc:

    Hee Steffie!!
    Tsja, je liefde voor Alpaca's zal wel niemand ooit echt kunnen begrijpen maar jij ziet er altijd zo schattig lief uit als er een Alpaca in beeld is... Ik hoop voor je dat die vrouwtjes (ik zeg het je toch, het n lastig geslacht) nou eens ff zo'n kleine er uit poepen en dat je dan er bij kunt zijn, dat zou natuurlijk een geweldige belevenis zijn!!
    Ik snap dat ook niet van die Amerikanen en hun burgers, maar er is in zo'n restaurant toch ook wel een T-bone steak te krijgen?? Het is geen wonder he, dat ze allemaal zo dik zijn...hou jij je maar een beetje in want uhh, nou ja, je snapt me wel...hebben ze daar eigenlijk ook snoep? Knap van je dat je nog geen gram aangekomen bent!
    Ik heb Marc laatst gezien en ik zeg het je maar alvast; je herkent hem niet meet terug, het is net popeye the sailorman, buik weg, borsten er voor terug.... Hij zal het wel goed doen in the states!
    Ben trouwens ook erg benieuwd naar dat tripje met Marsha over die trail, pas net open vanwege de sneeuw?? Zal wel gaaf worden!
    Hier is alles super groen maar wel nat en het is niet warm, de Alpaca's bij Hartwig zullen wel dikke buikjes hebben!!

    Kusjes van je papa!

  • 29 Mei 2006 - 09:19

    Mies:

    ha die Steffie.
    Je krijgt niet veel reacties op dit bericht,he.Wordt de mensheid moe van het lezen? Nou ik niet hoor.
    Is er al een baby geboren?
    En hoe krijg ik die putfile? IK heb het een maal gekregen maar dat zal wel per ongeluk geweest zijn.
    Gisteren en vandaag schijnt de zon maar het is maar 13 gr.goed om te wandelen maar niet om buiten te zitten.
    Dadelijk komt de poetsmadame en wordt het huis weer schoon. Tot horens, liefs Mies.

  • 29 Mei 2006 - 12:34

    Mark:

    hee lieve fijne steffie. erg leuk dat er weer een verhaal op deze site staat. ik vind het super dat je lekker bezig bent met die alpaca's en halter training geven is erg leuk he'ik wou dat ik dat ook nog eens een keer kon doe. ochja ,mischien als we een leuke farm tegen komen in de buurt van new york. en ik hoop dat die babytjes nog geboren worden voor dat je daar weg gaat dat is beter voor die alpaca moeders en een hele beleving voor jou.
    ik vind het ook erg knap dat je niet bent aangekomen van al dat eten daar. want als ik het zo lees is het eten daar erg vet en krijg je daar enorme porties. maar dat maakt mij toch niet zoveel uit want met een paar kilo erbij vind ik je nog steeds even leuk hoor:) en dat gaat er van zelf weer af als je achter het kuikentje moet aan lopen. :) ik ben erg benieuwd naar je volgende tripjes in de rocky mountians.have fun en ik schrijf snel weer iets op deze site.
    heel veel liefde en kusjes je olijf.

  • 29 Mei 2006 - 21:17

    Nora:

    Hee m'n liefste meisje, ik heb Marsha net een fijne mail gestuurd. Bedankt voor haar condoleances en gezegd dat ik het niet erg vind dat ze je af en toe alcohol voert! Hier nog steeds ongelofelijk kutweer (sorry mensen ) Hou heel veel van je. Stuur je snel een mail over de echte dingen! Dikke knuffels van je Moer!

  • 30 Mei 2006 - 00:25

    Paquito Gutierez:

    Wederom een heerlijk bericht over al die diertjes en Amerikaantjes! Hoe is het met de Trail-experience? En wat voor Mechicaans heb je nu gegeten? Was t heet?
    Hoe heet je lievelingsdiertje daar?
    En hoe bevalt je trui?
    Saludos, Paquito

  • 30 Mei 2006 - 09:02

    Mies:

    hallo meissie,
    wat een schitterende foto"s staan er weer op de site.
    Zo te zien aan je blije gezicht heb je het daar erg naar de zin.
    Met al die sneeuw kan je je jasje daar erg goed gebruiken want daar boven zal het wel niet erg warm zijn. Ik zal voor jou een leuk shawltje breien dat er goed op kleurt.
    Tot de volgende keer, liefs Mies.

  • 31 Mei 2006 - 12:34

    Nora:

    Leuk hoor, al die foto's. Flink huis van die daybreakers. Heb je een leuke kamer? Het zit er daar ccht uit als het dorre wilde westen! Ook indrukwekkend maar de bergen vind ik toch mooier. Tot mails, kusje

  • 01 Juni 2006 - 11:35

    Luc:

    Steffie heeft een baby alpacaatje geboren zien worden!!!
    Gelukkig net op tijd.....pfjuuuwwwww
    We verwachten snel foto's liefie!
    Kusjes!!!!

  • 04 Juni 2006 - 22:40

    Mercedes Concita Dolora Ramon Del Aquitana:

    Miauw Steffie, zit je al in die Greyhound, en /of hoever ben je al richting New York State? En is het al wat warmer geworden? En hebben ze nog geen internet aan boord?

    Adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Op 1 mei vloog ik van Amsterdam naar London en van daar naar Denver, Colorado, in de USA. Ik blijf in Glen Haven tot de 17e, van de 17e tot de 21e ga ik met Marsha naar een grote alpaca show in Kentucky, en dan ga ik terug naar Colorado om op een alpaca farm te werken tot ongeveer 1 juni. Vervolgens zal ik met de bus naar New York reizen. Daar zal ik 2 weken op een alpaca farm werken en 17 juni vliegt Mark naar New York toe. Samen zullen we dan nog veel leuke dingen gaan doen. Op 1 juli vliegen we samen terug naar huis.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 20350

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: