het regenwoud - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu het regenwoud - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu

het regenwoud

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

07 Juni 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Als het moet regenen, dan maar 's nachts, aub.. Na een ontzettend droge lente krijgt de staat New York eindelijk de regen die het een maand geleden had moeten krijgen.. En daar heb ik na 4 dagen een beetje genoeg van. Gisteren was best een mooie dag, bewolkt maar af en toe een straaltje zonneschijn. Vandaag giet het. Ondanks dat heb ik het naar mijn zin. Er is niet super veel te doen hier, dus ik relax veel. Ga vroeg naar bed, net zoals ik overal gedaan heb in Amerika. Maar gisteravond kon ik niet zo makkelijk in slaap vallen..

Het was net 10 uur 's avonds en ik begon slaperig te worden. Freddi en Goline waren net naar bed gegaan dus ik was alleen beneden met 3 katten, waarvan een zich niet laat aanraken. De andere twee laten zich door me masseren en ik kan die bedelende kraaloogjes niet weerstaan! Het leek me wel verstandig om ook naar bed te gaan. Licht uitgedaan (de avond daarvoor had ik het aangelaten omdat ik niet wist waar de schakelaar zat, maar ik was er nu achter!) en toen sloop ik naar boven, voor zover mogelijk, want de trap kraakt nogal. Eenmaal in bed besloot ik nog 5 minuten te lezen. Daarna ging ik slapen.. Tenminste.. Dat was de bedoeling! Ik hoorde een vaag schel geluid. "Een ambulance?" dacht ik bij mezelf, "hier??" Buiten sloeg Shiraz, de hond, ineens aan. Ik hoorde haar hijgend en grommend langs het hek van de alpaca wei rennen. En ondertussen nog steeds dat geluid. En toen besefte ik me dat ik cayotes hoorde! En ze waren niet aan het blaffen maar aan het janken. Een griezeliger geluid heb ik niet vaak gehoord denk ik. Bah!

Toen die beesten eindelijk stopten met hun gekrijs kon ik relaxen. Na 5 minuten echter werd ik wakker.. Ik hoorde voetstappen en een schurend geluid. Het klonkt dichtbij. Was het soms aan de buitenkant van mijn muur? Ineens zag ik iets bewegen onder mijn bed en een zwarte wezen kwam te voorschijn. Het was een van Freddi's katten. Ik hou helemaal niet van sluipende beesten als ik probeer te slapen en het duurde even voordat ze eindelijk uit mijn kamer verdwenen was! En toen, eindelijk, viel ik in slaap.

Gistermiddag was relaxter dan de avond. Een vriendin van Freddi kwam langs om twee van de vachten van haar alpaca's schoon te maken. De alpaca's waren geschoren en voordat je iets met al die wol kunt doen moet je eerst het stro en andere troep er uit halen. Dus daarmee heb ik geholpen en daarna hebben we brood met tonijnsalade gegeten. Toen ze weg was heeft Freddi me laten zien hoeveel de paca's eten enzo, zodat ik het zondag, als ze met Go ergens heen gaat, zelf kan doen. (Goline's stiefmoeder is twee maanden geleden gestorven en daar is nu een dienst voor. Ik mocht mee, maar dat vond ik niet zo gepast, dus blijf ik die dag hier.) En daarna heeft ze me de vachten van haar alpaca's laten zien.

Vandaag zijn we naar een shopping mall gegaan. Ik dacht dat Freddi daar dingen moest hebben maar zei dacht andersom, dus tsja. Ik heb me wel geamuseerd, maar ik vind het een beetje sneu voor haar! Daarna hebben we ergens lunch gegeten, ik had een calzone. Dat noem je hier geen pizza, dus toen ik mijn bestelling deed zette ik mezelf een beetje voor gek. Maar het was erg smakelijk en wat ik niet het opgegeten heb ik meegekregen in een doggy bag! Geek zakje trouwens maar een plastic doosje!

Zodra de zon weer schijnt ga ik een paar mooie foto's maken van deze groene heuvels! En die zullen dan te zien zijn op http://www.putfile.com/steffievandenakker waarop ook de foto van mijn beroemde beer te zien is maar alles dat je ziet is inderdaad een wazige zwarte vlek in een grijs oppervlak. Misschien kan ik thuis iets meer van de beer te voorschijn halen, waarschijnlijk niet!

Dank jullie voor al die berichtjes! En dubbele berichtjes kan ik verwijderen hoor, geen zorgen. Maar ik laat het nu lekker staan papa! Want ik vond je berichtje over het internet van de buren erg grappig!

Veel liefs aan iedereen!
Steffie

  • 07 Juni 2006 - 21:24

    Nora:

    Hee liefie, je vorige brichtje was goed bezocht en beantwoord hè? Steffie, het is hier nu min of meer zomer, heerlijk! Al wat van Steven gehoord? Liefs, tot mails, ik ga overmorgen naar oma Bach en wil dan wat uitgeprinte verhalen van je meenemen. Kus, Nora

  • 07 Juni 2006 - 21:29

    Mies:

    hallo Steffie, leuk weer wat te horen.Minder leuk van al die regen. Het begint hier lekker op te knappen. Vandaag is Truus geweest en we hebben de hele dag buiten gezeten.hheerlijk hoor.
    Je moet voordat je gaat slapen maar eerst even onder je bed kijken, lijkt me wel zo rustig.
    Ik heb een nieuwe printer. de oude was kaduuk.hij is vreselijk snel en met 4 cartridges.
    prettige dag en tot schrijfs.liefs Mies.

  • 07 Juni 2006 - 22:25

    Luc:

    Heerlijk!! Al die regen... Doe mij maar de zomer! En, die is hier nu eindelijk begonnen. En het blijft ook weer zo heerlijk lang licht. Vanavond zat ik ff een beetje doner te eten bij een of andere Turk in R'dam en toen was het toch al 22.00u en de zon was net een beetje aan het onder gaan, zag er prachtig uit. Daarna weer naar huis gereden en met mama aan het bellen toen ik ineens over de Belgische grens reed, uhum, afslagje gemist, dan maar via Antwerpen he. En wie belt mij daar op? Mark! Helemaal zenuwachtig, tsja de reis gaat bijna beginnen he en nu hebben jullie een hotel nodig in de buurt van New York. Kan jij dat niet ff zelf regelen met Freddie of zo? Is toch veel makkelijker!!
    Nou ja, kijk maar, mij lijkt, als ik daar was, zo'n motel wel gaaf, zo een waar je je auto onder aan het raam kunt parkeren en waar je van alles kan doen... Zie je vaak in de film he, beetje neon, een of ander ranzig restaurantje, een benzinestation, je kent het wel.
    Nou ja, ik ga maar eens een biertje drinken want ik vind dat ik dat nu wel verdiend (met een D) heb!
    Heel veel liefs van je papa!!!

    ps. Pas op voor de beesten....

  • 08 Juni 2006 - 20:10

    Mark:

    hee lieve snuitje.

    wat jammer dat het daar zo'n slecht weer is! ik kijk regelmatig op weather .com om te kijken wat voor een weer het daar bij jou is.en dat vind ik erg leuk . ik hoop voor je dat het weer snel zonnig word daar. dan kunnen we weer genieten van die mooie foto's die je dan gaat maken. en ik zal wat goed weer van nederland voor je mee brengen volgende week! en natuurlijk ook wat dropjes :)
    nog 8 dagen en dan ben ik eindelijk in new york en weer bij jou. en ik verheug me er erg op. en ik vind het super spannend allemaal met dat vliegen en overstappen.

    het lijkt me ook super om eens van die cayotes te horen janken. lijkt me echt gaaf. het is natuurlijk minder als je wilt slapen maarja. je zal je ook wel rot geschrokken zijn van die kat onder je bed. maar beter een kat onder je bed dan een beer :)niet?

    wat leuk dat je naar zo'n mall bent geweest het zal wel gigantisch groot zijn daar. dat lijkt me ook wel wat om dat eens te gaan bekijken. lijkt me echt gaaf om in zo'n echte amerikaanse mall te kijken. want die heb ik tot nu toe alleen op tv gezien.

    erg fijn van je dat je een hotel of motel voor ons zoekt.vind ik erg lief dat je daar effe tijd voor vrij maakt.
    en ik ben het met luc eens dat zo'n motel met neon enzo wel wat zou zijn. maar kijk maar ik ben in iedergeval erg blij dat jij er nu een zoekt dus ik ben tevereden met alles! en met jou bij me heb ik het overal wel leuk.

    ik ben weer benieuwd naar je volgende avontuur.

    veel liefs en kusjes

    je olijf


  • 08 Juni 2006 - 20:19

    Birgitta:

    Tja liefie, het recordaantal reacties op de vorige publicatie zal niet gauw worden overtroffen. Dank je wel voor je leuke verhalen iedere keer. Bedacht vandaag dat jij een paar jaar geleden graag schrijfster wilde worden. Je bent al aardig bezig! Mmm, wat een gespuis binnens- en buitenshuis. Het zal straks in NL wel errugg rustig zijn.... Zag ik het trouwens goed dat die alpaca's allemaal een gebreide coltrui van Mies aanhebben? Komt dat door het scheren? De foto's zijn superscherp en heel erg leuk en mooi. Wat een veranda trouwens daar. Nou nog een flesje Southern Comfort en het is helemaal het einde.
    Laat je niet van de wijs brengen door die Amerikanen hoor! dat zij hun multiculturele afkomst verloochenen is geen reden om een calzone geen pizza meer te noemen. Barbari!
    Heel veel plezier weer. Ciao!

  • 08 Juni 2006 - 22:54

    Mies:

    hai Steffie, dank voor je mail. Ik zal er morgen eens voor gaan zitten. Vanmiddag heb ik uren in de garage gezeten in de schaduw omdat de auto kapot was. zonde van de zon, maar morgen is hij er weer en dan ga ik bij bruinen en lekker lui zijn. prettige dag en tot horens.mies

  • 10 Juni 2006 - 18:56

    Theresa Lothenfrommler:

    Tag Steffie, loik om weer eens een perichtje fan jou te lezen. Heb je weer goet getan. Kun je wat fertellen ofer je nieuwe zituatie, en wat foor sport je taar toet? Bijfoorbeeld wandeln of fietesen, of is alles daarfoor te oitgeschtrekt?
    Tag Knoeffie.

  • 13 Juni 2006 - 20:18

    Dick & Birgitta:

    Ha, al weer 13 juni en de berichtjes beginnen weer uit te dunnen. Mooie hummers! In Amerika hebben ze ook hele vette auto's die zo heten (zien er ongeveer uit als een kruising van een tank met een landrover, speciaal voor stoere types met heeeeel veeeeeeeeeel geld.
    En? Mark al gearriveerd of nog onderweg? Wij hopen dat jij nog heel veel leuke dingen gaat meemaken en ... daar nog een mailtje aan wijdt. Ja we hebben nu concurrentie natuurlijk. Hopenlijk blijft het weer bij jou nou ook een beetje lekker, die veranda wordt als maar aantrekkelijker ...
    Liefs van ons hier

  • 13 Juni 2006 - 23:17

    Mies:

    wanneer gaat het volgende avontuur beginnen? daar ben ik nog niet achter.maar het is nog vroeg op de dag voor jou so....ik lees net bij Mark dat de de 16e zal zijn.liefs Mies

  • 14 Juni 2006 - 12:32

    Mark:

    hee lieve steffie!
    zo nog drie en een halve dag en dan is zaterdag en dan is het zover dan ben ik bij jou! ik heb nu het meren deel al ingepakt zodat ik vrijdag niet zoveel meer hoef in te pakken. en jou dropjes liggen ook al in mijn tas verborgen:)

    ik had gelezen bij de andere berichten dat het niet echt bekend was wanneer ik bij je aan kom dus mensen hier komt ie:) vrijdag nacht om half 3 vertrek ik naar schiphol en dan ben ik ongeveer half 5 daar en dan kan ik me op mijn gemak inchekken en als ik dan door de security kom (ik denk het wel) :)dan vertrekt mijn vliegtuig op 17 juni om 7.20 uur dan gaat mijn avontuur beginnen. spannend!! en dan kom ik op JFK aan om 11.15 uur.

    ik verheug me erg op onze vacantie samen lieve steffie! en hopelijk zie ik ook nog eens een beer daar en een Colibrie en nog veel meer. mooie dingen maar dat moet lukken.

    heel veel liefs kusjes en tot snel.

    je olijf.



  • 14 Juni 2006 - 23:18

    Mies:

    het is niet te geloven!
    naar Amerika is maar EEN uur meer dan naar Griekenland.Dat kan toch bijna niet! Nou, ik hoor het nog wel.Have a safe journey.

  • 15 Juni 2006 - 08:09

    Nora:

    Dit is even aan Mies: de aankomst is Amerikaanse tijd daarom lijkt het zo kort!
    Steffie, ik wacht vol spanning op meer nieuws!
    Groeten, Nora

  • 15 Juni 2006 - 09:29

    Mies:

    dit is voor Nora,

    Steffie heeft em al een mail gestuurd dus ben ik weer op de hoogte. Ze gaan Maandag bij Freddie weg.tot Zaterdag. Mies

  • 15 Juni 2006 - 12:04

    Luc:

    Dit lijkt wel een soort forum....

    Leuk dat Olijfje toch eerst naar Freddie komt lieve Steffie, kan ie FF meedoen met wat van die Boedha activiteiten ;)

    Ben benieuwd naar jullie reisplannen!!

    Kusjes!!!!!

  • 18 Juni 2006 - 12:58

    Mies:

    Hallo Steffie, ik kan nu ook van die leuke dingetjes maken! :) ;) ;( :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Op 1 mei vloog ik van Amsterdam naar London en van daar naar Denver, Colorado, in de USA. Ik blijf in Glen Haven tot de 17e, van de 17e tot de 21e ga ik met Marsha naar een grote alpaca show in Kentucky, en dan ga ik terug naar Colorado om op een alpaca farm te werken tot ongeveer 1 juni. Vervolgens zal ik met de bus naar New York reizen. Daar zal ik 2 weken op een alpaca farm werken en 17 juni vliegt Mark naar New York toe. Samen zullen we dan nog veel leuke dingen gaan doen. Op 1 juli vliegen we samen terug naar huis.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 20351

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: