Rocky Mountain National Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu Rocky Mountain National Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu

Rocky Mountain National Park

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

08 Mei 2006 | Verenigde Staten, Estes Park

Daar zit ik weer, achter de computer op het werk van Marsha en Ken. Ik moet toegeven, ik ben op dit moment niet helemaal uitgeslapen. Om kwart voor 7 opstaan doe ik niet vaak (gelukkig)! Toen ik opstond was het mooi helder weer maar nu zijn er alweer veel wolken te zien. En het is nog altijd niet warm, het zal vandaag maar een graad of 16 worden. Een stuk beter dan regen en sneeuw in ieder geval!

Afgelopen vrijdag ben ik naar een grote alpaca show in Denver geweest. Ik was nog nooit eerder naar zoiets toegeweest (alleen honden shows) dus ik was erg nieuwsgierig. De Great Western Alpaca Show was een grote show waar ongeveer 1000 alpaca's waren. Ik heb nog nooit zoveel mooie alpaca's bij elkaar gezien, super gewoon! In Nederland en Duitsland heb ik ook hele mooie alpaca's gezien maar nooit zoveel bij elkaar als op deze show. Inderdaad veel vette auto's en mensen en opgeleukte diertjes. Normaal hebben alpaca's hooi en stro in hun vacht maar deze waren schoon en glanzend!

Ik had er uren langer kunnen blijven maar gelukkig ga ik de 17e tot de 21e naar een nog grote alpaca show met 1500 alpaca's. De AOBA show is een van de grootste in Amerika. Ik ben van plan om er wat alpaca spul aan te schaffen. Sokken, handschoenen, een sjaal misschien.

Zaterdag was er iets vaags aan de hand in Estes Park: Elk jaar is er een 'duck race.' Mensen kunnen voor 20 dollars een plastic eendje kopen en al die eendjes (duizenden) worden dan in de rivier gegooid en de eerste eend die over de finish komt wint een prijs (nouja de prijs gaat natuurlijk naar de persoon die de eend kocht) en dit jaar was dat een trip naar Mexico. Marsha ging voor dat eendengedoe werken, ze voerde alle gegevens van de mensen die een eend gekocht hadden in in de computers. Daar heb ik een poos naast gezeten en toen alle eenden in het water waren zijn we naar de finish gereden en een hele poos later kwamen er allemaal eenden aan. Dat zag er vrij bizar uit. Overal was muziek en kraampjes enzo. Zoiets vaags maak je niet vaak mee!

En gisteren vond ik een super dag want toen zijn we het Rocky Mountain National Park in gegaan. Het is echt ongelofelijk mooi daar! Overal dieren en prachtige bergen en ook sneeuw! We zijn als eerst naar Bear Lake gegaan en daar liepen we op een paar meter sneeuw! Het halve meer was nog bevroren. Echt raar als je dan weer beneden komt en het lekker warm hebt! Maar ik ben ook nog in een sneeuwstormpje geweest gisteren. Met een muts op ben ik nog even uit de auto gestapt om voor Marsha en haar camera te poseren. En toen snel weer in de grote auto! Ik moet nog altijd wennen aan hoe ik die auto in moet klimmen!

Iedereen is verbaasd dat ik geen last van de hoogte heb. Ik weet niet precies hoe hoog ik op dit moment ben, ongeveer 2 kilometer hoog ofzo denk ik. Het enige waar ik een last van had waren kapotte lippen maar dat probleem is nou voorbij. Ik ben niet duizelig, heb geen hoofdpijn, voel me niet ziek. Wel voel ik bier veel erger dan thuis, thuis kan ik ook niet goed tegen alcohol maar hier, na een klein flesje, voel ik het al. Dat is een beetje wazig. Ik oefen met flesjes open maken met het zakmes dat ik van Guus gekregen heb en het gaat steeds beter! Ik heb er al over opgeschept en Ken vond het een erg mooi ding!

Marsha zei dat ik ook in mijn eentje kan gaan wandelen en ik was er niet zo zeker over omdat hier dus allemaal beren en puma's enzo zitten. Maar ze zei dat het niet echt een probleem is, er is hier nog nooit iemand aangevallen en Marsha en Ken hebben in de 25 jaar dat ze hier wonen nog nooit een puma gezien! Als je aangevallen wordt (hetgeen dus zeldzaam is) moet je terugvechten. Mocht ik een keer in mijn eentje wandelen en ik zie zo'n beest dan haal ik het mes te voorschijn en dan loop je langszaam terug maar je moet wel het beest blijven zien. En niet rennen want dan kun je besprongen worden.

Ik zet een paar foto's online en binnenkort heb ik ook foto's op de putfile site staan. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te zien hoe mooi het hier is. Ik heb van Luc en Mark al gehoord dat ze jaloers op me zijn!

Heel veel groetjes en tot mails!
Steffie

  • 08 Mei 2006 - 16:42

    Nora:

    Hee lieve Steffie,heel leuk je verhaal. Weet je dat ik er nu dus pas achter ben dat die duck-race over plastic eenden gin? Ik heb diverse mensen verteld dat het om echte eenden ging!

  • 08 Mei 2006 - 16:47

    Nora:

    Gaat weer lekker,hè? Hij verzond niet en toen dus dubbel! Vind je het "gin" niet Patrick-achtig? Ik stuur je nog en mail. Kus,Moer

  • 08 Mei 2006 - 16:53

    Steffie:

    Hee Moer, ik weet zeker dat ik verteld heb dat het over plastic eenden ging want ik dacht eerst ook dat het met echte zou zijn. Dat zou eigenlijk leuker geweest zijn! Kus!

  • 08 Mei 2006 - 16:56

    Luc:

    Hee Steffie!!
    Nou, ik ben aan het koken, dus maar ff kort...later meer! Leuke verhalen, rare jongens die Amerikanoos.... ;)
    Kusje van je papa!

  • 08 Mei 2006 - 22:05

    Luc:

    Hey liefie, wij gaan hier zo slapen en jij bent nog aan je middag bezig....
    Met Guus gegeten, niet teveel want Guus doet aan de lijn!! Picho is een beetje te dik geworden...
    Daarna beetje zitten X-boxen met hm, maar wij zijn niet zo snel als die kleine ploertige Raaf!!!
    Veel plezier daar vandaag en uhh, morgen schijnt hier de zon weer!Geen sneeuw natuurlijk, volgens mij kun je daar nog skien...yehhhhhhh!
    Kga slapuhhhhhh, Kusje!!!

  • 09 Mei 2006 - 11:14

    Kadiro Atahualpa:

    Hoop op een vette foto van zo n hele hoge auto. Zit waarschijnlijk ook een hele vette bumper op!
    Eten de mensen ook pannekoeken? En voor welk doel werd die duck-race gehouden?

  • 09 Mei 2006 - 11:28

    Karin:

    t ziet er geweldig uit..
    fijn dat je t naar je zin hebt. Hier is het gewoon zomer aan het worden, mama kan heerlijk buiten in de schaduw rusten en een beetje van de tuin genieten. ik zal haar vertellen van je foto's en je verhalen.
    kus.

  • 10 Mei 2006 - 19:57

    Nora:

    Hee, maak snel je spectaculaire b. nieuws wereldkundig!!!
    Veel liefs en hoe zit het met het stickers plakken?
    Dikke kussen van je Moer

  • 10 Mei 2006 - 21:43

    Mies:

    lief Steffie,ik ben benieuwd naar je spectaculaire nieuws.
    alles goed met jou?
    wordt het al wat warmer? het is hier nog steeds erg lekker.liefs Mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Op 1 mei vloog ik van Amsterdam naar London en van daar naar Denver, Colorado, in de USA. Ik blijf in Glen Haven tot de 17e, van de 17e tot de 21e ga ik met Marsha naar een grote alpaca show in Kentucky, en dan ga ik terug naar Colorado om op een alpaca farm te werken tot ongeveer 1 juni. Vervolgens zal ik met de bus naar New York reizen. Daar zal ik 2 weken op een alpaca farm werken en 17 juni vliegt Mark naar New York toe. Samen zullen we dan nog veel leuke dingen gaan doen. Op 1 juli vliegen we samen terug naar huis.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 20364

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: