sneeuw - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu sneeuw - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu

sneeuw

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

04 Mei 2006 | Verenigde Staten, Estes Park

Wilde verhalen heb ik nog niet, maar toch een kleine update! Ik zal ook snel wat foto's plaatsen, ik kan er alleen maar 10 plaatsen. Ik heb alleen maar een paar foto's van mij die Marsha van me genomen heeft, mijn eigen foto's heb ik nog niet op de computer gezet en dat kan ik nu ook niet doen want op dit moment ben ik op het werk van Marsha en Ken. Maar ik denk dat Raven nog wel een site voor me kent waarop ik gratis foto's kan plaatsen.

Gisteren heb ik op een alpaca farm in Estes Park gewerkt. Estes Park is een dorp dat aan de rand van het Rocky Mountain National Park ligt. Ik ben daar op dit moment ook. Glen Haven is hier ongeveer 10-15 minuten rijden vandaan. Er waren meer dan 100 dieren op de farm, heel veel paco-vicuna's, dat is een kruising tussen alpaca's en vicuna's, ik had dat nog nooit eerder gezien. Toen ik daar aankwam waren ze net bezig met het bijknippen van de tanden. Dat was niet zo lekker om te zien. Ze bonden zo'n beest bij de poten bij elkaar en legden het neer op een tafel, deden een handdoek in de bek van het beest en dan slepen ze hele stukken tand weg.

Ik heb 2 baby alpaca's met de fles gevoerd. Dat was best leuk om te doen. Eentje had geen moeder meer en de ander had een moeder die bijna geen melk gaf. Dat weesje volgde je de hele wei door, erg schattig. Ik werd er wegwijs gemaakt door een Mexicaan, Jorge. De mensen waren best aardig, maar de eigenaar was bepaald niet mijn type. Hij bracht me later naar waar ik nu ook ben, de 'office.'

Ik heb nu al honderden elanden gezien! Vooral 's avonds en 's ochtends kun je groepen zien van meer dan 100. En er zitten hier vage eekhoorntjes die in de grond wonen. Beren heb ik nog niet gezien en puma's ook niet, zal ik ook wel niet te zien krijgen! Er schijnen hier best veel beren enzo te zitten..

Gisteravond was het 3 graden toen we terug naar Glen Haven reden en het begon zowaar te sneeuwen. Op dit moment is het weer in Nederland dus stukken beter! Morgen wordt het hier maar 3 graden terwijl het in Maastricht op dit moment 25 graden is! Shit! Gelukkig gaat het vanaf zondag weer beter worden. Niet zo warm als het hier de afgelopen weken geweest is, maar ik ben al blij als het droog is.

Morgen is de alpaca show en daar zullen waarschijnlijk ongeveer 1000 alpaca's komen. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn!

Groetjes!
Steffie

  • 04 Mei 2006 - 15:30

    Luc:

    Hee Steffie!!!
    Leuk dat je al meteen met de Paca's aan de gang bent! En dat ze er zo veel hebben....
    Het is hier inderdaad erg mooi weer, vanmiddag gaf de temp meter in de auto 29,5 graden aan! Iedereen loopt er zomers bij, best leuk...
    Helaas geen tijd voor een terrasje...
    Veel plezier morgen!!!

  • 04 Mei 2006 - 15:37

    Nora:

    En was die eigenaar zo'n soort berompen typ als de baas van de Brokeback homo's?
    Het is hier eindelijk lente, Koedie heeft vandaag twee keer "gezwommen".
    Ik heb gister ook een eekhoorn gezien in het park met een jong in z'n bek, heel schattig.
    Ben benieuwd naar de show, veel plezier!

  • 04 Mei 2006 - 15:45

    Raven:

    Hey steffie!
    Leuk verhaal! :) Alleen die 3 graden is natuurlijk weer wat minder he.
    op www.putfile.com kan je foto's kwijt, als je niet snapt hoe het moet ( lijkt me sterk ) dan moet je me maar ff een mail sturen ofzo!
    Veel plezier morgen bij de show.

    Doei

  • 04 Mei 2006 - 18:42

    Mark:

    he lieve steffie
    ik vond je verslag weer enorm leuk om te lezen en fijn dat je alweer alpaca's hebt gezien ik ben een klein beetje jaloers op je. vage eekhoorntjes lijkt me leuk om te zien en zeker als ze zo vaag zijn als die eekhoorn die op je mobieltje staat :)nou ik hoop snel weer iets van je avontuur te mogen lezen nou veel plezier morgen bij die alpaca show veel liefs XXX mark

  • 06 Mei 2006 - 08:16

    Mercedes Lapuerta:

    Ben benieuwd naar die grote show, lijkt me wel vet Amerikaans met dikke autoos en dikke mensen, die allemaal hun diertje hebben opgeleukt. Spannend!

  • 07 Mei 2006 - 16:15

    Steven:

    Waar blijven die sterke verhalen nou...??? Hoe staat het met die Mexicaan? Al een afspraakje gemaakt?????
    Nou, ik hoor het wel!!

  • 07 Mei 2006 - 17:19

    Bernd & Tetje & Wybren:

    Hallo Steffie, we zijn net thuis van een korte vakantie en lezen nu je beide berichtjes. Gelukkig ben je goed aangekomen en al lekker bezig met de alpaca's. Hopelijk heb je ook warme kleding meegenomen! Sneeuw, dat is iets wat wij nu even helemaal niet hebben (gelukkig), het is echt zomers. Wij hebben zelfs aan het strand gelegen.....
    We zijn benieuwd naar je volgende berichten. Veel plezier!!!

  • 07 Mei 2006 - 20:14

    Paul:

    Dag Steffie, ken je me nog, Paul, van de wintersport en het rattenverhaaltje. Stoer zeg: de Rockies. Was er zelf bijna overheen gereden, maar koos toch maar voor een andere route. Ben zelf nu in Costa Rica. Nou meid, veel plezier. Hoe lang blijf je eigenlijk weg? Groet Paul van Hooff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Op 1 mei vloog ik van Amsterdam naar London en van daar naar Denver, Colorado, in de USA. Ik blijf in Glen Haven tot de 17e, van de 17e tot de 21e ga ik met Marsha naar een grote alpaca show in Kentucky, en dan ga ik terug naar Colorado om op een alpaca farm te werken tot ongeveer 1 juni. Vervolgens zal ik met de bus naar New York reizen. Daar zal ik 2 weken op een alpaca farm werken en 17 juni vliegt Mark naar New York toe. Samen zullen we dan nog veel leuke dingen gaan doen. Op 1 juli vliegen we samen terug naar huis.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 20363

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: