house rock - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu house rock - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Steffie Akker - WaarBenJij.nu

house rock

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

16 Mei 2006 | Verenigde Staten, Estes Park

Het vriest hier elke ochtend. Maar dan wordt het 's middags ineens warm en dan loopt iedereen hier rond in zomerse kleding. Iedereen behalve ik, want ik was zo zuinig met inpakken dat ik bijna niets bij me heb! Gelukkig ben ik een koukleum en zou ik, als ik nu een rokje aan had, het koud hebben! Ik heb twee spijkerbroeken bij me, twee wandel/werk/relax broeken, twee vesten, vier t-shirts.. En van het overige spul heb ik genoeg bij me, zoals sokken. Dus gisterochtend kleedde ik me dik aan om de kou (-3) te trotseren voor een 7 mijl wandeling naar de top van een of ander bergje. Om 8 uur was ik bij het huis van de mevrouw waarmee ik zou gaan wandelen. In totaal waren we met zijn zessen.

De wandeling volgde een weg. Een hele stoffige weg met gigantische bobbels and diepe kuilen en af en toe grote rotsen in het midden. De weg was niet voor niets afgesloten voor auto's. De weg kronkelde door een bossig gebied, af en toe een weiland met verdord gras. Na 3 mijl moesten we, als we naar die top wilden klimmen, van de weg af. De berghelling die we opklommen was bepaald stijl en overal lagen rotsblokken en omgevallen bomen. Het duurde even voordat we boven waren ook al was het maar een halve mijl klimmen. Het uitzicht was schitterend. Overal bergen, bossen. Deze top werd 'house rock' genoemd. Dat rock begrijp ik, want het waren allemaal rotsen. Maar waar dat 'house' voor dient.. Geen idee! Het was in ieder geval erg mooi en de zon scheen inmiddels fel en warm dus trok ik mijn jas maar eens uit. Heerlijk een halfuurtje van de zon genoten. En toen weer terug. Mijn blaren die ik vrijdag opgelopen had begonnen me te hinderen. Mijn schoenen lopen heerlijk, maar ik heb ze natuurlijk niet in de bergen ingelopen en dat legt ineens een hele andere druk op je voeten. En al die Amerikanen, vriendelijk maar een beetje overdreven als altijd, maar vragen, bezorgd, of ik zeker wist dat ik geen pleister wilde, of ik iets anders kon gebruiken, etc!

Ik ben nu weer op de office maar straks ga ik eens het centrum van Estes Park verkennen. Er is niet echt veel te zien, maar ik ga wat foto's maken van de straten en winkels want ik geloof dat er wat mensen zijn die nieuwsgierig zijn hoe het er hier uitziet!

Morgenochtend vroeg vertrek ik samen met Marsha naar Louisville, Kentucky. Daar is de grote alpaca show waar ik me al een hele poos op verheugd heb. Ik moet Marsha dan een beetje helpen met het 'suri network' te promoten, we hebben een eigen tafel enzo met tijdschriften. En uiteraard ga ik af en toe in de stallen kijken om allemaal mooie alpaca's te zien en om beroemde mensen te zien rondlopen (in de alpaca wereld dan). Ik ben benieuwd! Maar ik zal dus niet kunnen schrijven op deze site, of mailen.

Als ik de kans krijg zal ik de foto's die ik straks maak online zetten op http://www.putfile.com/steffievandenakker

Heel veel groetjes,
Steffie

  • 16 Mei 2006 - 15:53

    Luc:

    Hee Steffie,

    Jaha, kijk ik zit gewoon te werken achter mn computer en dan krijg je meteen een geluidje als jij een berichtje op waarbenjij.nu zet!

    Leuk hoor! Lijkt me echt geweldig die natuur daar, wel zou ik zelf een auto missen, ik denk dat het fantastisch is om daar rond te rijden over van die lange rustige wegen. Zo te zien op de putfile site met die foto van the likor store is er inderdaad geen hond te bekennen daar, "lekker rustig"....pffff, genoeg boeken in huis hebben!!

    Ben benieuwd of dat in Kentucky ook zo is...In ieder geval genoeg Alpaca's daar!!!

    Tsja, ik dacht al dat je misschien een beetje weinig kleren had nu ik je steeds met dezelfde kleren aan zie op de foto's....
    Vermoeiend al dat gedoe met 's morgens koud en 's middags warm, rare lui die Amerikanen, wordt toch steeds weer bewezen!

    Any way, take care en uhh goeie vlucht ook he, 2 keer opstijgen en landen. Je moet die lui in het vliegtuig gewoon zeggen dat je dol bent op vliegen maar dat dat in Europa niet te betalen is ofzo, en dat je zo graag door het raam wil kijken als je vliegt, het maakt die lui toch niks uit joh, en waarschijnlijk gaan ze helemaal uit hun dak om jou blij te maken, wel ff huggen achteraf natuurlijk ;)

    Dag, liefie, kusje van je papa

  • 16 Mei 2006 - 18:48

    Birgitta:

    Hoi Steffie!

    Bij Mies heb ik gelezen (en natuurlijk ook van Luc en Nora gehoord) dat je goed bent aangekomen en de reis eigenlijk heel erg is meegevallen.
    Onze computer was gecrashed dus vandaar zo ingewikkeld. Het is behoorlijk balen. Ik kan nog alleen mailen en internetten met een snoer van 15 meter dwars door de kamer.....

    Je foto's en verhalen zien er geweldig uit. Ik hoop dat je er net zo van geniet als het hier leuk leest!!! Het is wel een totaal andere wereld hè?

    Heel veel plezier en tot mails weer XXX Birgitta

  • 16 Mei 2006 - 23:14

    Mies:

    hai Steffie, ik dacht weer als eerste te staan maar nee hoor.leuk weer een vliegertje. heb je al eens de zon boven de wolken op zien komen? dat is werkelijk spectaculair.ik hoop dat je een plaatsje aan het raam hebt. de meeste mensen zijn daar erg op gebrand en gaan dan slapen.maar wij niet. een heel prettige tijd in Kentucky. hoop dat je daar ook nog tijd voor wandelingen hebt.jammer dat je niet een paar blote shirts meegenomen hebt.kon je lekker aansangeren.tot over een paaar dagen.
    veel liefs mies.

  • 20 Mei 2006 - 11:55

    Yannis Kotopoulos:

    Hoi Snuffie, veel plezier!

  • 22 Mei 2006 - 08:32

    Mies:

    hai Steffie,

    heb je fijne dagen gehad in Kentucky en blij weer terug te zijn?
    leuke schuilnaam die Jannis.
    liefs en sterkte.

  • 22 Mei 2006 - 20:53

    Luc:

    Hee die PUTFILE foto's zijn echt geweldig!! Vooral die feestfoto's met al die mannen!!
    Als Steven nog eens kijkt zal hij tevreden zijn....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Op 1 mei vloog ik van Amsterdam naar London en van daar naar Denver, Colorado, in de USA. Ik blijf in Glen Haven tot de 17e, van de 17e tot de 21e ga ik met Marsha naar een grote alpaca show in Kentucky, en dan ga ik terug naar Colorado om op een alpaca farm te werken tot ongeveer 1 juni. Vervolgens zal ik met de bus naar New York reizen. Daar zal ik 2 weken op een alpaca farm werken en 17 juni vliegt Mark naar New York toe. Samen zullen we dan nog veel leuke dingen gaan doen. Op 1 juli vliegen we samen terug naar huis.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 20362

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: