overmorgen is het zover! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Steffie Akker - WaarBenJij.nu overmorgen is het zover! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Steffie Akker - WaarBenJij.nu

overmorgen is het zover!

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

29 April 2006 | Nederland, Maastricht

Ik zit lekker met een biertje aan het bureau. Ik hoor allerlei oorlogsgeluiden; Raven en Mark doen een gezellig spelletje op de Xbox. In de keuken zijn Luc en Guus druk bezig met iets lekkers maken. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik over 48 uur al een hele poos in een vliegtuig zit..

Om 11.40 vertrekt mijn vliegtuig vanuit Amsterdam naar London. Daar moet ik een paar uur wachten en dan vlieg ik naar Denver. Dat laatste stuk vliegen zal ongeveer 9 uur duren. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn. Dat overstappen vind ik een beetje griezelig. Vorig jaar heb ik voor het eerst gevlogen, samen met Luc, naar Berlijn, maar dat was maar een uurtje. Ik vond het erg gaaf, vooral het opstijgen, en het uitzicht vond ik ook erg cool. Negen uur in zo'n ding is weer wat anders maar gelukkig vind ik het vliegen niet eng.

In Denver word ik afgehaald door Marsha en Ken. Ik mail al jaren met Marsha en ik heb haar en haar man een paar jaar geleden ook in het echt ontmoet, in Antwerpen. Ze werken voor een alpaca vereniging maar ze hebben geen alpaca's. Ik zal ongeveer 3 weken bij hun logeren. Het eerste weekend ga ik al naar een alpaca show en van 17 tot 21 mei ga ik met Marsha naar een hele grote show met 1500 alpaca's, in Kentucky. Daarna ga ik naar een alpaca farm ongeveer 2 uur ten noorden van Denver met 100 alpaca's. Daar zal ik ongeveer anderhalve week blijven, waarna ik met de greyhound naar New York vertrek. Ongeveer 2 uur ten noorden van NYC ga ik klusjes doen op een klein alpaca boerderijtje (maar 8 alpaca's). Als ik daar 2 weken ben vliegt Mark naar het grote vliegveld JFK en dan ga ik hem ophalen. Samen hebben we dan nog 2 weken waarin we ook nog allemaal gave dingen gaan zien en doen (hoop ik).

Ik geloof dat ik alles heb.. Een telefoon die in Amerika werkt, een reisstekker, een geldig paspoort, geld.. Van Guus heb ik net een heel mooi zakmes gekregen dat ook goed van pas zal komen! Ik heb stevige schoenen gekocht (en ingelopen) waarmee ik uren kan wandelen. Vandaag heb ik nog een was gedaan en morgen ga ik mijn tas inpakken.. Wordt tijd he.

Gisteren heb ik mijn werkkleding bij de MediaMarkt ingeleverd. Daar heb ik 8 maanden gewerkt en het geld dat ik nodig had heb ik van hun gekregen (in ruil voor honderden uren achter de kassa).

Als mensen mij email willen sturen kan dat altijd op dit adres: esvedea@yahoo.com De eerste weken bij Marsha kan ik mijn email sowieso vaak checken en bij Freddi in New York ook, op die alpaca farm ook vast wel maar dat weet ik niet zeker. Ik zou het erg gezellig vinden om af en toe wat van jullie te horen. En berichtjes kun je ook op deze site plaatsen heb ik begrepen.

Zo, nou weten jullie een beetje wat ik ga doen. Als ik in Amerika ben zal ik weer wat laten horen!

Groetjes en tot mails!
Steffie

  • 29 April 2006 - 18:40

    Mark Dolmans:

    hee steffie ja nog 48 uur dan begint je avontuur. ik zal je gaan missen maar na zes weken zie ik je weer. en dan gaan we een heleboel lol hebben.Maar ik heb je nu nog effe bij me en nog effe tijd om van je te genieten. ik hou van je steffie!!! groetjes mark

  • 29 April 2006 - 20:45

    Rodrigo Puertocaliente:

    Klink geel goed. Pen peniewt naar jou ferhale en afonture! groetjens!

  • 29 April 2006 - 22:26

    Mies:

    hai kadootje, een heel goede reis en behoudem thuiskomst. Voor dat overstappen hoef je niet bang te zijn. \De mensen met transitvluchten komen in een aparte ruimte en naar je bagage hoef je verder niet om te kijken.
    dat is mooi geregeld he?
    Goede reis en een heel mooie tijd.liefs, mies

  • 30 April 2006 - 12:06

    Lothar Cogenbach:

    Nou Steffie, een hele belefenis die jij gaat meemaken! Marianne (die veel en vaak in Amerika is geweest) en ik wensen je heel veel plezier en een erg mooie tijd. We zullen je verhalen graag lezen!
    Veel liefs!

  • 30 April 2006 - 16:10

    Bernd & Tetje & Wybren:

    Lieve Steffie, we wensen je een hele fijne reis, geniet ervan en heel veel plezier!! We zullen je op de voet volgen. Groetjes uit Zwolle

  • 30 April 2006 - 16:34

    Luc:

    Hee Steffie!!
    Ja, dit berichtje is nog voor de show, straks wordt het in het eggie...
    Zometeen eerst nog ff gezellig smane naar de chinees, niet zo'n gewone maar een echte met kantonees eten, nou maar hopen dat ze vlees hebben amders vind jij er niks aan....
    Dan een paar uurtjes slapen en vroeg op voor de reis naar amsterdam, toch wel 2 uurtjes tuffen door nl-files enzo, en dan maar zwaaien naar die vliegmachine!
    Veel plezier mn kleine lieve schatje!!! Kusje!

  • 02 Mei 2006 - 18:20

    Luc:

    Hee!! Ben benieuwd naar je reis!!
    Kusje....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Op 1 mei vloog ik van Amsterdam naar London en van daar naar Denver, Colorado, in de USA. Ik blijf in Glen Haven tot de 17e, van de 17e tot de 21e ga ik met Marsha naar een grote alpaca show in Kentucky, en dan ga ik terug naar Colorado om op een alpaca farm te werken tot ongeveer 1 juni. Vervolgens zal ik met de bus naar New York reizen. Daar zal ik 2 weken op een alpaca farm werken en 17 juni vliegt Mark naar New York toe. Samen zullen we dan nog veel leuke dingen gaan doen. Op 1 juli vliegen we samen terug naar huis.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 20360

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: